Autor: Andrzej Gibas

Andrzej Gibas, Partner Associate, Business Advisory Head of Markets w KPMG w Polsce
Komentarze ekspertów

Za kilka lat wszystkie platformy zarządzania relacjami z klientem będą chmurowe, tak jak dzisiaj wszystkie banki są internetowe…

Doświadczenie klienta to kluczowy wyróżnik konkurencyjny w sektorze bankowym. W bankowości nierozerwalnie wiąże się ono z technologią. Z kolei najbardziej zaawansowane technologie oferowane są dzisiaj w modelu chmurowym. Jak banki na świecie i w Polsce radzą sobie z oferowaniem najwyższego doświadczenia klienta? Czy banki w Polsce przodują w tej dziedzinie? A może przeciwnie – czy powinny dogonić bardziej zaawansowane technologicznie rynki? ‒ pisze Andrzej Gibas, Partner Associate, Business Advisory Head of Markets w KPMG w Polsce.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2017/11

IT@BANK 2017: Chmura w Polsce: gdzie dziś jesteśmy?

Od ponad dekady uczestniczę w dyskusji na temat przetwarzania danych w chmurze obliczeniowej, także w kontekście wymagań polskiego sektora finansowego. Wieloletnia perspektywa pozwala dostrzec, jak zmieniały się opinie na ten temat. Ponad 10 lat temu globalni dostawcy usług przekonywali swoich potencjalnych klientów o zaletach modelu cloud. Wówczas ta usługa budziła wiele wątpliwości, które dzisiaj zniknęły. Nikt nie kwestionuje zalet przetwarzania w chmurze: elastyczności, łatwości użycia, poziomu bezpieczeństwa czy przewagi ekonomicznej nad tradycyjnymi metodami dostarczania usług – z własnego centrum przetwarzania danych. Dzisiaj nikt nie pyta o sens wprowadzania chmury, ale o to, jak ją wdrożyć w istniejącym otoczeniu prawnym.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 1 Z 1